2/05/2011

SUTDY™ - Bios Logos




BIOLOGY CAMPBELL!
Nah~ buku ni la yang budak-budak PERMATApintar kena baca, kena khatam,
kena hafal & kena faham!

Bongek, da la tak faham apa~
Aku tengok buku teks bio form 4 pun da sesak nafas, ni pulak buku untuk
O & A level, AP & SAT..hailaa~
Tak pe ziq, miracle will come after a lot of efforts.

Ha, ni aku nak kongsi sikit pasal kefahaman aku t'hadap cell.

1.The Nucleus – Cell Prime Minister and Info Storage
2.Rough Endoplasmic Reticulum – Highway + Ribosomes – Factory Workers
3. Nuclear Membrane – Checkpoint
4. MitoChondria – Power Plant
5. Golgi Apparatus ‐ Factory
6. Smooth Endoplasmic Reticulum – Fat and Poison Center
7. Centrioles – North and South (Animal Only)
8. Lysosomes – Stuff Smasher
9. Chloroplasts – Solar Panels (Plant Only)
10. Vacuoles – The Refrigerator (Major in Plants/Minor in Animals)
11. Cell Walls – Big Friggin’ Walls (Plant Only)




-thnx to eqin for this


Imagine!!
haha, cam bandar lak cell nih..

Okie Dokie Folkie, need to go~
prokaryote n eukaryote need to be finished.
lol!




yieyoo~

2 comments:

hanun ismail said...

hebat giler! kau belajar ni ke kat permata pintar ? abang aku yang medic pun guna buku yang sama.

Haz!QuE said...

nak wat cmne... kene pakse..haha
so blaja je la..
wat2 paham je..

Post a Comment